سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
lilisolati
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||  Atom  ||
خداحافظی

lilisolati ::پنج شنبه 88/2/24 ساعت 7:20 عصر



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()

    انواع ماسک تقویتی

    lilisolati ::پنج شنبه 88/2/24 ساعت 7:1 عصر

    امروز براتون یه آموزش ساده گذاشتم که امیدوارم خوشتون بیاد  -   آموزش آرایش -   سایه چشم

    بقیه عکس ها در ادامه مطلب

     

     

    مدل آرایش اروپایی طرح 2009 sishion

    بقیه در ادامه مطلب

    خوشحالم از اینکه با نظرات خوبتون منو راهنمایی کرده و به ادامه کار دلگرم می کنید

    با توجه به درخواستهای زیادی که تقاضای آموزش آرایش اروپایی کرده بودن باز هم براتون یه آموزش دیگه گذاشتم و امیدوارم خوشتون بیاد

    بقیه در ادامه مطلب

    فواید استفاده کرم های شب

    با بالا رفتن سن بافت پوست نیز تغییر می کند وحتی گاهی پوست های چرب نیز خشک می شوند .قرار گرفتن در معرض تا بش نور آفتاب ،آلودگی هوا به همراه افزایش سن ومسائل درونی بدن از جمله عواملی هستند که سبب تخریب پوست در طول شبانه روز می شوند.کرم ها به طور معمول به دو دسته کلی کرم های روز وکرم های شب تقسیم می شوند .تشابه این دو کرم در مرطوب کنندگی آنهاست ،اما تفاوت آنها این است که کرم های روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب ولی کرم های شب ،حاوی ویتامین ها ومواد مغزی ومفید برای پوست هستند .

     

    بقیه در ادامه مطلب 

      < type=text/java>GetBC(212); آرشیو نظرات

    اینکه شما با آرایش زیباتر به نظر برسید بسیار مهم است اما مهم تر از آن نوع  لوازم و چگونگی انتخاب آن‌هاست. دانستن بعضی نکات به شما کمک میکند:

    1.اولین قدم انتخاب یک فروشگاه معتبر است . متاسفانه تقلب و تشابه در لوازم آرایش بسیار زیاد است و صد البته این قضیه روی کیفیت جنس مورد نظر تاثیر خواهد گذاشت.

    2. برندها و رنگ‌های مورد نظر و مطلوب خود را در یک دفترچه مد مخصوص خود یادداشت کنید .آدرس محل مورد نظر یا سایت آن کالا را هم یادداشت کنید. این دفترچه را برای همه لوازم مورد نیاز (لباس ، کیف ، کفش ،...) می‌توانید استفاده کنید.

    توصیه‌های لازم برای دم کردن گیاهان برای تهیه ماسک

    خیس کردن گیاه در آب داغ در طول مدتی که برای هر گیاه توصیه شده است تا بتوان شیره فعال اجزای گیاه را تهیه کرد. حرارت دادن در حداقل زمان ممکن سبب می شود که ارزش حیاتی گیاه، نظیر بعضی از ویتامین‌ها محفوظ بماند.انتخاب جنس و نوع ظرف در حفظ خواص گیاه بی تاثیر نیست به خصوص، برای دم کردن ، باید از ظروف سرامیک یا لعابی استفاده نمود. مقدار لازم برای دم کردن گیاه معمولا 8 تا 15 گرم برای هر پیمانه آب می باشد. معمولا آب داغ را روی گیاه ریخته و مدت 15 دقیقه برای خیساندن آن کافی است و برای بعضی از اندام‌های سفت گیاهان مدت بیشتری توصیه می شود. در قوری و یا ظرف مورد نظر باید کاملا بسته باشد و عمل دم کشیدن باید با حداقل حرارت در حداقل مدت صورت پذیرد. اکنون شیره گیاه دم شده را صاف کرده و در لیوان ریخته و با مقدار کمی عسل طبیعی آنرا برای ماساژ صورت خود مورد مصرف قرار دهید. به علاوه می توانید از این دم کرده به عنوان شست و شو دهنده استفاده نمایید.

    بقیه در ادامه مطلب

    انواع ماسک برای پوستهای نرمال

    ماسک نعناع: مقدارینعناع تازه را له کرده ویک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید تا بصورت خمیر درآید،بعد روی تمام صورت قرار داده پس از نیم ساعت با آب ولرم شسته وبعد کمی گلاب بصورت بمالید، سپس از کرم تقویتی استفاده کنید. 

    ماسک گیلاس: گیلاس حاوی ویتامین هی زیادی است.آن را به تنهایی له کرده روی تمام پوست به مدت نیم ساعت قرار دهید، سپس با آب ولرم شسته وکمی گلاب بزنید.
     
    ماسک زردآلو: دو عدد زرد آلوی رسیده را پوست کنده با مقداری کوبیده جوانه گندم ویک قاشق عسل مخلوط کرده خوب به هم بزنید تا به شکل خمیر در آید وروی تمام صورت بخوابانیدپس از نیم ساعت شسته وکرم مرطو ب کننده به پوست بزنید.
     
    ماسک موز: دو عدد موز متوسط را با یک عدد چنگال له کنید (البته زیاد له نکنید در غیر اینصورت بسیار رونده و شل می شود) اگر مایل بودید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید. بعد روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.  (این ماسک را در یخچال نگهداری کنید.)  
    ماسک هویج : 2 الی 3 عدد هویج بزرگ را پخته و سپس له کنید. بعد 4 قاشق عسل به آن اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. به آهستگی بر روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. ( آیا می دانستید: هویج میوه بومی افغانستان است. هویج اولین بار 5 سال قبل از میلاد مسیح در نواحی مدیترانه کاشته شد و حدود در قرن 16 انواع هویج به اروپا و انگلستان معرفی شدند. هویجها در طبیعت وحشی عمل می آیند و سرشاز از ویتامین "A,C، ویتامین B" و پتاسیم می باشد
     
    .
     
    ماسکهای گیاهی مربوط به مو
     
     
     
     
    ماسک برای تقویت مو ، بلند نگه داشتن ، نرم کردن و حالت دادن
    هر نوع  مویی احتیاج به تقویت دارد و برای آنکه بهترین وضعیت را به خود بگیرد و خوش حالت و در عین حال نرم و لطیف باشد باید  به آن رسیدگی شود. که برای این کار می توانید از یکی از راه های زیر استفاده نمایید:یک لیوان برزگ را در سه لیوان آب جوش به مدت 1 ساعت خیسانده سپس با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشانید و دم کنید. ماسک این مایع فوق العاده برای نرم کردن پوست و حتی چروک صورت موثر است و اگر موها را با آن ماساژ دهید برای تقویت موی سر بسیار مفید است.
    یک شیشه ماءالشعیر را باز کرده و در هوای آزاد بگذارید تا طعم آن عوض شود و به عبارت دیگر گاز آن خارج شود، پس از آنکه موهای خود را شامپو زدید و با آب بطور کامل شستید و خشک کردید موهای خود را با مایع فوق بشویید و ماساژ دهید. اکنون سر خود را با پارچه و یا حوله ببندید . به مجردی که موهای شما خشک شودبوی آب جو نیز از بین میرود. و موهای شما برای مدت زیادی با طراوت باقی خواهد ماند.
    ضماد برگ کوبیده چغندر را تهیه نموده و سپس آن را با مقداری عسل و حنا مخلوط نموده و به کف سر خود بمالید و پس از 30 دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید. این عمل باعث رویش مو و رشد آن می گردد. آب پیاز خام برای تقویت و تغذیه موها بسیار مفید می باشد و بهتر است این عمل را قبل از اینکه به حمام بروید انجام داده تا بعد از حمام بوی پیاز روی سرتان نماند.آب ترب برای روییدن موی سر بسیار مفید می باشد. آب شنبلیله را اگر به موهایتان بمالید باعث تقویت موها می گردد و از ریزش آن جلوگیری می کند. مالیدن مخلوط زرده تخم مرغ و آرد نخود بر سر باعث تقویت مو و خوش حالت شدن آن می شود.استفاده ازکتیرا نیز به موها حالت می دهد. برای این کار مقداری کتیرا را در دو برابر آب جوش خیس کرده و درش را بگذارید پس از سرد شدن ژله ای به دست می آید که از آن برای حالت دادن به مو استفاده می کنند. گل سرخ، برگ آزاد درخت مرمکی، آمله و پرسیاوشان را گرفته و الک نمایید. آمله را به تنهایی له کرده و در آب خیس نمایید و با آن سر را خیس کنید و سپس مواد دیگری را روی سر بپاشید و موها را با آنها خوب ماساژ دهید. این عمل باعث رشد مو می شود. یکی از راه های لطیف نگهداشتن موها، چرب نمودن آنها با روغن ها به خصوص روغن لادن، روغن مورد، روغن پرسیاوشان، شقایق، سنبل، مصطکی، سعد، تخم کرفس، تخم چغندر، آمله ، اقاقیا، مازو می باشد ولی روغن لادن و روغن عشقه از همه مفید تر است.
    برای تهیه روغن لادن از روش زیر استفاده کنید:
    مقداری صمغ لادن را تهیه کرده ، حدود 2 مثقال از آن را کوبیده و نرم نمایید و بعد پنجاه مثقال ، روغن کنجد را جوشانده و سپس صمغ را به آن اضافه کنید و آنقدر آنرا حرات دهید تا صمغ در روغن حل شود. مقداری مرمکی را در روغن کنجد و کمی صمغ لادن بجوشانید ، سپس آنرا به سر بمالید تا موی سر را بلند و با طراوت نماید. بعد از گذشت 2 ساعت موهایتان را خوب بشویید.
    روغن زرده تخم مرغ برای رویاندن مو بسیار مفید است برای این کار بدین ترتیب عمل کنید:
    چند عدد زرده تخم مرغ را در ظرفی انداخته ، روی حرارت قرار دهید تا زرده کاملا بسوزد بعد از آن از تخم مرغ ها روغنی خارج می شود که برای مو بسیار مفید است. برای تقویت موی سر و دادن رنگ روشن به آن جوشانده ای از دو مشت گل بابونه را در یک لیتر آب تهیه کرده و سر را با آن بشویید.
    مقداری کرفس را در آب بجوشانید. آب جوش حاصل را به حالت ولرم بعد از شست و شوی سر در حمام به دقت روی سر ریخته و سر را با آن کمی ماساژ دهید. نتیجه این شست و شو موقعی بهتر خواهدبود که به جوشانده کرفس، مقداری برگ باباآدم و برگ قان در موقع تهیه محلول اضافه شود. یک فنجان آب بولاغ اوتی ، یک فنجان الکل 90 درصد، یک استکان آب  برگ درخت قان، یک استکان آب لادن را با هم مخلوط کرده، یک عدد برگ بابا آدم را در داخل آن بیاندازید. چنانچه همه آنها در دسترس نباشد دم کرده مریمی و روزمارین را به کار ببرید. برای تهیه آن یک مشت مریمی و یک مشت روزمارین به ازای یک لیتر آب به کار می رود. مالیدن گرد نخود پخته به صورت خمیر یا مالیدن روغن نخود بر پوست سر برای تقویت مو فوق العاده موثر می باشد.
    برگ مورد، گل سرخ، برگ سرو، تخم مرو، آمله، پرسیاوشان هر یک را بکوبید و با آب، خمیر کرده و شب بر سر بسته  و صبح بشویید و سپس روغن مورد بمالید یا با آب برگ چغندر و خردل بشویید. گل بنفشه چهار مثقال، جو نیم کوب دوسیر، آمله نیم کوب پنج مثقال، همه را جوشانده صاف کنید و با سه سیر روغن کنجد دوباره بجوشانید تا آب آن تمام شود، حالا از آن به روی موها ریخته و موها را ماساژ دهید.سیاه دانه را کوبیده، یک هفته در روغن زیتون خیس  کنید و از آن بر مو و ابرو بمالید.با آب جوشانده هلیله سیاه یا آب جوشانده آمله یا آب چغندر موی سر را شست و شو دهید.مازو ده عدد، آمله سی عدد، پوست هلیله زرد و تخم مورد، از هر یک دو مثقال، همه را در سه فنجان آب بجوشانید تا نصف شود، سپس صاف کرده ؛ برگ مورد سه مثقال، تخم چغندر دو مثقال ، حنا دو مثقال، پر سیاوشان دو مثقال ، کندر پنچ مثقال ، تخم کتان دو مثقال ، همه را کوبیده در آبی که از داروهای اول صاف کرده اید، بریزید و سه شبانه روز خیس کنید و بعد آنرا بجوشانید تا نصف شود آنگاه روغن کنجد به آن اضافه کرده و بر روی آتش ملایم گذارده تا بجوشد و آب آن تمام شود و فقط روغن بماند. صبح و عصر از این روغن بر مو ریخته، مالش دهید و هفته ای سه بار حمام رفته یا با آب گرم شست و شو دهید.
     
    روغن نارگیل نیز تقویت کننده موی سر بوده و از ریزش آن جلوگیری می کند. ضماد کلم تقویت کننده مو و درمان کننده ریزش مو می باشد. همچنین ماساژ پوست سر با سوخته کلم، موجب رویش مجدد موها می شود. آب کاهو تقویت کننده پوست و پیاز مو است و باعث رویش موها می شود .فندوق تقویت کننده پوست و بر طرف کننده اختلالات پوستی است بنابراین استفاده از روغن آن بسیار موثر است.
    ضماد فلفل سیاه ، مخلوط با پیاز و نمک، سبب تقویت پیاز مو می شود و موهای ریخته شده ناشی از بیماری "پسودیازیس" را می رویاند.زردآلو، پوست، مخاط و مو را تقویت نموده و آلرژی های پوستی را برطرف می سازد.برای دادن پروتئین به موهای سر، یک یا دوعدد تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک یا روغن ذرت یا زیتون، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین ، یک قاشق چایخوری سرکه انگور، را با هم مخلوط کرده و پس از شامپو زدن سر، به مدت 30 دقیقه  روی سر بگذارید و بعد بشویید.
    با استفاده از ژلاتین می توانید به موهای نرم و نازک خود حالت داده و ضخامت بیشتری ببخشید. برای استفاده از ژلاتین یک ورقه ازآنرا در آب جوش حل کرده و با یک عدد تخم مرغ ، مخلوط کرده و همراه با شامپو برای شست و شوی سر خود به کار ببرید و پس از آبکشی موها را خشک نمایید و ببینید که چه موهای خوش حالتی دارید


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()

    فلش

    lilisolati ::پنج شنبه 88/2/24 ساعت 7:1 عصر

    زندگی  

    سلامت . نکات آرایشی . نکات م . رویدادهای تهران. آب و هوا

    فلش

     

    برای اجرای بازی ها به آخرین ورژن Flash Player احتیاج دارید در صورت اجرا نشدن بازی ها شما میتوانید این برنامه را از اینجا Download کنید

     

    1-2-3-4

     

     

    زندگی گله ای

    رقص  برره ای با آهنگ بندری

    زندگی گله ای رقص  برره ای با آهنگ بندری
     

    چشم

    آدمم مگس می خوره

    چشم آدمم مگس می خوره!
     

    یه آهنگ با صدادادن!

    ماداگاسکاری ها هم کردی بلدن!

    یه آهنگ با صدادادن! ماداگاسکاری ها هم کردی بلدن!
     

    سنجش وزن

    برره

    سنجش وزن برره
     
     

    خاطره عروسی

    چهره دوست دخترتو بسازید

    خاطره عروسی چهره دوست دخترتو بسازید
     

    گور پدر مدرسه

    فکرتون خونده می شود اینجا

    گور پدر مدرسه فکرتون خونده می شود اینجا
     
     

    فلش غمناک عاشقانه

    نازی جون

    فلش غمناک عاشقانه نازی جون
     

     

    سکینه

    فلش زیبای بریتینی اسپیرز

    سکینه فلش زیبای بریتینی اسپیرز
     
     

    فلش زیبا به نام تولد

    فلش زیبای مصاحبه بعداز بازی ایران -استرالیا

    فلش زیبا به نام تولد فلش زیبای مصاحبه بعداز بازی ایران -استرالیا
     
     

    فلش جالب

    اگر سنت بالای 18 ساله کلیک کن

    فلش جالب اگر سنت بالای 18 ساله کلیک کن
     

     

    مواظب باشید سرتان گیج نره!

    یه فلش جالب در مورد قبر

    مواظب باشید سرتان گیج نره!

    ام اس های زیبای خود را به شماره زیربفرستید تا در سایت قرار گیرد.      شماره ارسال اس ام اس:09373222066

     

    میگن پیدا کردن یه دوست خوب خیلی سخته.... بمیرم برات چی کشیدی تا منو پبدا کردی!

    اگر میبینی کسی به تو لبخند نمیزنه علت را در لبان فروبسته خود بیاب

    دوست داشتن کسی که سزاوار دوست داشتن نیست اسراف در محبت است

    شب لود شمع بودمن بودم و غم.شب رفت شمع سوخت من ماندم و غم

    اداره بهداشت اعلام کرد:یک میکرب فرار کرده.    .    .  حماقت نکن. برگرد!

    یادمان باشه که فقط از خدا بخواهیم واز خدا فقط خدا را بخواهیم که از خدا غیر از خدا را خواستن کم خواستن است...!

    به علت کمبود گاز در فصل جدید . هر اغوش گرمی حلال است!!

    سنگی که طاقت زربه تیشه را ندارد تندیس زیبا نخواهد شد!

    ببخشید بخشید مزاحم شدم مهرتون تو دلم جا مونده بود.گفتم پیغام بدم دنبالش نگردید

    خبرفوری:زلبخا موفق شد به یوزارسیف شماره بده.(هیچ کس تنها نیست همراه اول) فرستنده:سعید از کرج

    هرگز ندیدم بر لبی خنده زیبای تو را.هرگز نمیگیرد کسی در قلب من جای تو را.هیجان زده نشو پشت خاور نوشته بود

    اه باران.باران   شیشه پنجره را باران شست از دل من اما چه کس نقش تو را خواهدشست؟

    زلبخا در چه فکریه؟یوسف ما بسیجی!!

    ای تبر غکت بر دل عاشق نشانده:جمه به تو مشغول تو غایب زمیانه

    نفهم بی لیاقت بی شعور احمت:به کسی میگن که قدر دیوونه ای مثل تو رو ندونه

    از شیرجه ای که به سمت گوشی زدی متشکرم. کانون حمایت ازsmsندیده ها

    یه شاخه گلیه دنیا مهربونی به تو که هم گلی هم مهریونی!

    انقدر رسم وفا مرده که ترسم لیلی هم روزی اگر زنده شودیادی رمجنون نکند.

    برای نبودنت گلایه نمیکنم  چون تا نبودنت نباشه لذت بودنت احساس نمیشه!

    تاره فهمیدم تو این دنیا هیچ قلبی واسه من نمیزنه حتی قلب خودم چون اونم واسه تو میزنه!

    یکی تو موز لوور فرانسه  خسته میشه یه صندلی خالی میبینه میره میشینه روش مامور با سرعت به طرفش میره و مگه: اقا پا شو این صندلی ناپلونه!میگه:خوب بابا هر وقت اومد بلند میشم

    همه وقتی از زندگی خسته میشن میگن خدا نفسمو بگیره ولی من هیچ وقت اینو نمیتونم بگم!اخه تو نفس منی...

    رنگین کمون من اکه میدونستی چقدر دوست دارم هیچ وقت برای اومدنت بارون رو بهونه نمیکردی. فرستنده:یوسف از استانه

    بودنت یک جور نبودنت یک جور توی این دنیای جور واجور دوستت دارم بد جور

    افغانیه رو میخوان اعدام کنن میگن حرف اخرت چیه میگه کارگر نمیخوای!

     

    کاش دوستی ادمها مثل رفاقت چشم و دست بود.وقتی چشم گریه میکنه دست اشکاشو پاک میکنه!

    بگم سلام دلم میگیره بگم علیک دلم میمیره فقط میگم دوست دارم اینجوری دلم اروم میگیره.

    تو حوضی که ماهی نباشه قورباقه سالاره.  ....  ...  ... چاکرتیم سالار!

    میگن هر کس یه دوست خوشگل داره میره بهشت  خوش به حالت مفتی مفتی میری بهشت

     

    اداره بهداشت اعلام کرد که یه میکروب فرار کرده...  ...  ... حماقت نکن تسلیم شو

     

    مشترک گرامی ! به دلیل نداشتن حضور ذهن از سر کار گذاشتن شما معذوریم!

     

    پیامک اصفهانی:چند اس ام اس جدید برام اومده زنگ بزن برات بگم!

     

    اگه دریچه قلبمو باز کنی اینو میشنوی...  ... ای یار!  این در لعنتی رو ببندسوز میاد!

     

    اون دنبا خدا نمیپرسه مدل ماشینت چیه ؟  میپرسه چند تا پیاده سوار کردی؟

    0937****375

    شعار هفته :زلیخا!حیا کن!   یوزارسیف و رها کن

    0912****448

    امروز جمعه است گفتم یادی از اموات کنیم....   چطوری جنازه؟

     

    میخوای عکسمو به یادگاری بهت بدم فقط به شرط داره:وفتی بهش نگاه میکنی با چاقوی تیز پرتقال پوس نکن!

     

    بند پوتینتم گره نزنی میام زیر پات تا هم خودم فنا شم  هم تو (SMS  تهدید امیز سال)

    جمعه بعنی شوق یعنی انتظار/ جمعه یعنی طاق ابرو نگار/جمعه یعنی یک غروب قصه دار/جمعه یعنی مهدی چشم انتظار

    یه جور که کسی نفهمه با این smsرفتی سر کار!اروم گوشیتو بزار تو جیبت!

    خوشا بحال انان که در کلاس انتظار یک جلسه هم غیبت ندارند

    مرگ بر امریکا. مرگ بر اسراعبل.مرگ بر یاهو. اینو برای همه فرستید تا در اف پیمایی شرکت کرده باشید

    ببخشید ما تو کوچه اس ام اس بازی میکردیم یکیش افتاد تو خونه شما لطفا بدینش

    دیگه بهت نمیگم برو به جهنم اخه مگه جهنمی ها چه گناهی کردن که باید تو رو تحمل کنن؟

    ابوس...2بوس...3بوس... ...   ...   .... ....  از رو نریا !همینجور بیا پایین!

    دلم میخواد برات بمیرم ...ولی حیف که پهلوانان نمیمیرند!

    کار سر بزاره رو یکی ادم میده حال گلی زور نزن! از اخر بخون!

    مجردها بیشتر از متاهل ها در باره زنها اطلاع دارند چون اگه نداشتن تا حالا ازدواج کرده بودن

    دستها بالا! هر چی اس ام اس داری رد کن بیاد!

    کد  اس ام اس باکس
    < src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type=text/java> < type=text/java> _uacct = "UA-153829-9"; urchinTracker();

  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()

    اگر میخواهید بدانید اضافه وزن دارید یا نه

    lilisolati ::پنج شنبه 88/2/24 ساعت 7:1 عصر

    اضافه وزن دارید؟






  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()

    جوش صورت

    lilisolati ::پنج شنبه 88/2/24 ساعت 7:1 عصر

    جوش های صورت را با تغذیه مناسب درمان کنیم
     
    جوش بعنوان یک اختلال در غدد چربی پوست است که ممکن است در صورت، پشت، شانه ها، سینه و بازوها دیده شود در سنین بلوغ با تغییرات هورمونهای جنسی ماده ای بنام سبوم از غدد چربی زیر پوست ترشح می گردد که نقش بسیار مهمی در نرم و لطیف نگه داشتن
    پوست دارد .اگربه هر علتی غدد چربی مذکور ملتهب شوند و مجرای خروجی آنها مسدود شود سبوم ترشح شده در داخل غدد چربی انباشته شده و جوش ایجاد می شود که گاهی همراه با چرک ناشی از التهاب نیز می باشد. در افراد بالغ استرس، تغییرات هورمونی، و حساسیت های غذایی ممکن است عامل بوجود آورنده جوش های صورت باشد داروهایی چون قرص های ضد حاملگی خوراکی از عوامل بسیار شایع ایجاد جوش می باشند.
     
    ید نیز ماده ای است که در ایجاد شدن جوش بی تاثیر نیست بطوری که نمک های ید دار، ماهی های دریایی ، جلبک های خوراکی، شیر و غذاهای آماده بعلت ید فراوان از عوامل تولید جوش در بدن هستند. در تحقیقات بعمل آمده کاهش روی ( Zinc) در بدن سبب افزایش جوش های صورت و سایر قسمتهای بدن می شود. تمیز نگه داشتن پوست و چرب نکردن آن با داروها یا کرم های روغنی در پیشگیری از بروز جوش بسیار مهم است. بخور پوست باعث باز شدن مجاری غدد چربی ملتهب شده و با خارج شدن سبوم داخل آنها  در درمان جوش بسیار موثر است.
     
    توجه داشته باشید  که جوش ها را نبایستی فشار داد و یا ترکاند چراکه ممکن است عفونی شده و بعد از بهبودی آثار زخم ناشی از ترکاندن آن در پوست باقی بماند. استرس خود را کاهش دهید و از مصرف مواد شیرینی و پرکربوهیدرات پرهیز کنید. درصورتی که جوش های خفیفی دارید شستشوی مکرر پوست معمولاً در درمان آن بسیار موثر است.
     اگر جوش نسبتاً شدید باشد مصرف ترکیبات دارویی از جمله داروهای حاوی بنزویل پراکسید یا اسید سالیسیلیک کافی است و در جوش های شدید بایستی با مصرف آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی همراه با ویتامین هایی چون A به مقابله با این بیماری پرداخت، بخاطر داشته باشید که بایستی از مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها پرهیز کرد چراکه در این صورت با از بین بردن باکتری های طبیعی روده مواردی چون کمبود ویتامین ها گروه B  مشاهده شود . استفاده از اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید در درمان جوش موثر است البته به شرط اینکه در مصرف آنها احتیاط کرده و بیش از حد دریافت نشود.
     
    روز اسه آ (Rosacea) بیماری مزمنی است که بصورت جوش های ریز در نواحی گونه و بینی دیده می شود که بصورت جوش های قرمز رنگ بروز می شود. مصرف دوزهای بالای ویتامین B در درمان این بیماری بسیار موثر است.از داروهای مفید برای درمان جوش می توان از ویتامین 6 B ، ژل نیاسینامید، و کپسول روی نام برد.مواد غذایی توصیه شده برای بیماران جهت پیشگیری و درمان جوش عبارتند از: میوه ها و سبزیجاب تازه ، حبوبات، برنج کامل( که سبوس آن جدا نشده است)، لوبیا، گردو، کدو، تخم مرغ، گوشت سفید ماکیان، صدف های خوراکی ، هویج، کرفس، خیار، کاهو و اسفناج .

    علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

    هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند باعث التهاب شود. چون با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و بصورت جوش خود را نشان دهد. پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. یعنی یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد که مربوط به حساس بودن پوست افراد می‌باشد.در ضمن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در مواقعی که پوست به دلایلی آسیب ببیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در همان ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهای استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز شود و اگر هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف شود.
     

    لباس
     

    رمزهای موفقیت در زندگی

     

    15 راه موفقیت در زندگی

     

    عیب‌هایتان را پنهان کنید!

     

    مثبت اندیشی کلید موفقیت!

     

    انتخاب پیراهن ماکسی مناسب

     

    چگونه روسری خود را زیباتر ببندیم

     

    جوش شیرین هم شما را زیبا می‌کند

     

    نمایش تصویری ورزشهای صبحگاهی

     

    نکاتی در مورد پوشیدن کت و شلوارهای

     

    ماسک های زیبایی و تأثیر آنها بر پوست

     

    پف و سیاهی زیر چشم خود را برطرف کنید

     

    انتخاب کت و دامن برای زنان درشت اندام

     

    پنکاتی درباره لباس های زمستانی خانم ها

     

    نکاتی برای نشان دادن ظاهری زیبا و جذاب

     

    چگونه کت و شلوار را با کراوات هماهنگ کنیم

     

    چگونه لباس بپوشیم تا لاغرتر به نظر برسیم

     

    اگر ران های بزرگی دارید، چگونه لباس بپوشید

     

    نسبت به اندام خود چه تی شرت هایی بپوشیم

     

    ده کلید طلایی که هر زن شیک باید داشته باشد

     

    می خواهم بلندتر به نظر برسم؛ چطور لباس بپوشم؟

     

    چگونه لباس بپوشیم تا اندام درشت خود را بپوشانیم

     

    چگونه لباس بپوشیم تا سینه ها را کوچکتر نشان دهیم

     

    چگونه لباس یپوشیم تا شکم خود را کوچک نشان دهیم

     

    برای حمایت از وبلاک لطفآ نظر بدهید 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته های دیگران()

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    تورو ازم گرفتن
    خداحافظ
    غرور نداشته باش
    بلخند
    گیتاریست
    [عناوین آرشیوشده]

    About Us!
    lilisolati
    lilisolati
    Link to Us!

    lilisolati

    Hit
    مجوع بازدیدها: 8799 بازدید

    امروز: 1 بازدید

    دیروز: 2 بازدید

    Archive


    اردیبهشت 1388

    links
    welcom to world r.l

    My music